کاتالوگ

مراحل تولید سینی کابل

مراحل تولید سینی کابل

مراحل تولید سینی کابل در کارخانه هایی که اقدام به تولید این محصول می کنند، می تواند بسیار متفاوت باشد. در نظر بگیرید که هر کدام از این محصولات چه ویژگی هایی دارند و چگونه می توان به بهترین شکل ممکن، سینی کابل ها را تولید کرد. تمامی این نکات و موارد را در طوب این مقاله مورد بررسی قرار داده ایم تا شما بتوانید نهایت استفاده خودتان از این موارد را ببرید.

سینی کابل چیست؟

سینی کابل ها یک سری از محصولات فلزی هستند که برای نگهداری از سیم و کابل ها در محیط های صنعتی و خانگی استفاده می شوند. با وجود این محصولات به راحتی می توانید سیم ها را از یکدیگر تفکیک کنید و همچنین می توانید جوندگانی همچون موش ها را از سیم ها دور نگه دارید. معمولا سینی کابل ها انواع و اقسام مختلفی دارند. با این حال شیوه تولید کردن آن ها تقریبا یکسان است که در ادامه به این مسئله خواهیم پرداخت.

مراحل تولید سینی کابل

مراحل تولید سینی کابل چیست؟

مراحل تولید سینی کابل شامل چند گام می شود که هر کدام از این گام ها باید به درستی و به دقت طی شوند. زمانی که تولید کردن سینی کابل ها را با نهایت دقت انجام دهند، محصول نهایی نیز می تواند با کیفیت و مناسب شود. به همین خاطر نیز بهتر است بدانید که دقیقا چه مراحلی برای این کار مورد نیاز است.

  • انتخاب ورق

اولین گام برای تولید کردن سینی کابل ها مربوط به انتخاب کردن ورق می شود. ورقه هایی که قرار است استفاده شوند می توانند از دو نوع ورق های فولادی سیاه و یا ورقه های گالوانیزه سرد باشند.

معمولا این دو مدل ورقه ها دارای ویژگی های خاصی هستند که هم در کیفیت و هم در کارایی هایی که دارند، اثر می گذارند. بهتر است حتما نوع ورقه ها را با دقت انتخاب کنید تا در نهایت نیز دچار مشکل خاصی نشوید.

  • برش ورق ها

ورقه هایی که انتخاب شده اند باید در این مرحله برش داده شوند. برش خوردن ورق ها معمولا با دستگاه های لیزری و تخصصی انجام می شود. این دستگاه ها می توانند هم کار را سریعتر کنند و هم می توانند برش های بهتر و تخصصی تری را بر روی ورقه ها بزنند.

بنابراین باید بدانید که برش ورقه ها باید حتما با نهایت دقت انجام شود تا دیگر مراحل کار به مشکل نخورد. یک نکته مهم دیگر نیز در مورد برش ورقه ها وجود دارد. ورق های سیاه و ورق های سرد گالوانیزه باید به شکل های مختلف و با دستگاه های متفاوتی برش داده شوند.

  • لبه برش

اگر فرآیند ساخت بشقاب فراتر از محدوده تحمل درخواست شما باشد، ما به درخواست شما با پرسنل فنی ماهر می توانیم به شما در حذف لبه اضافی کمک کنیم.

  • پانچ کاری منظم ورقه های فولادی

ورقه هایی که ساخته شده از فولاد کربنی هستند بعد از برش دهی با استفاده از دستگاه ساخت سینی کابل پانچ یا سوراخ کاری می‌شوند. این دستگاه‌ها در خط تولید به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اصولاً عملیات پانچ بنا به دلایل مختلفی از قبیل ایجاد جریان هوا در محفظه سینی کابل و کاهش دمای داخلی می‌باشد. بنابراین کابل هایی که حامل جریان الکتریکی پر قدرت هستند در صورت گرم شدن دچار آسیب نخواهند شد.

دستگاه تولید سینی کابل به طور موازی و با دقت بالا سوراخ های بیضی شکل با ابعاد یکسان ایجاد می‌کند. این پانچ‌ها نه تنها در سطح مقطع سینی بلکه در دیواره سینی‌ها نیز وجود دارند.

اما درپوش هایی که بر روی سینی قرار می‌گیرند بدون پانچ هستند تا از این طریق بتوان یک حفاظت فیزیکی ایده آلی از کابل‌ها ایجاد کرد.

  • سوراخ کاری ورق

مورد و نکته بعدی در خصوص سوراخ کاری ورقه ها است. سینی کابل ها می توانند بدون سوراخ و منفذ و یا دارای منفذ باشند. با این حال هر دو مدل دارای یک سری سوراخ هایی هستند که جای اتصال دادن آن ها می باشد.

سوراخ کاری ورقه ها باید به بهترین شکل ممکن و با نهایت دقت انجام شود. به همین خاطر نیز این کار را با استفاده از دستگاه هایی انجام می دهند که به صورت تخصصی برای همین موضوع طراحی شده اند.

  • سوراخ کردن و شکاف دهی

ما تجهیزات پیشرفته CNC، محصولات با کیفیت سیستم را داریم، خروجی می تواند به 2000 برسد، ضخامت ورق قوطی سیستم بین 0.1 تا 25 میلی متر است.

سوراخ های شکاف دار می توانند گرد، مربع، الماس و میکرون باشند. سینی‌های نردبان و کانال سوراخ‌دار عمدتاً برای تهویه و نگهداری در سوراخ‌های گرد یا مربعی قرار می‌گیرند.

  • خمکاری

ورقه های استیل به صورت صاف و یکدست می باشند. اما این نکته را باید در نظر بگیرید که این ورقه ها قرار است دارای پیچ و زوایا شوند. پس از ان که سوراخ های لازم بر روی ورقه ها ایجاد شد، باید به سراغ خمکاری آن ها برویم.

خمکاری ورقه ها یکی از اصلی ترین مراحل تولید سینی کابل به حساب می آید. زمانی کهورقه ها را خم می کنیم، باید اندازه های آن ها را با یکدیگر تطبیق داده و سپس این خم کاری را انجام دهیم.

  • جوشکاری

پس از برش دادن، ایجاد سوراخ و خمکاری، نوبت به مرحله جوشکاری می رسد. جوشکاری های مربوط به سینی کابل ها می توانند در برخی از مواقع نیاز باشند و در برخی دیگر از مواقع هیچگونه نیازی به آن ها نباشد.

زمانی نیاز به جوشکاری وجود دارد که بخواهید چندین قطعه را به یکدیگر وصل کنید. در این مواقع معمولا ورقه های برش داده شده را با مواد مخصوص به یکدیگر جوش می دهند.

  • بازرسی

پس از ان که تمامی مراحل قبل بر روی ورقه های سینی کابل اجرا شد، لازم است تا بازرسی های لازم نیز بر روی ورقه ها پیاده سازی شود. بازرسی هایی که باید حتما انجام شود شامل چند مرحله مختلف می شود که به صورت تیتروار آن ها را نام می بریم.

بازرسی اولیه، بازرسی در حین تولید، بازرسی پس از عمل گالوانیزه سازی و بازرسی نهایی.

با بازرسی کردن نهایی می توانید متوجه شوید که آیا ورقه های مدنظر شما به خوبی تولید شده اند یا خیر. این موضوع بسیار اهمیت داشته و سبب می شود تا شما نیز بتوانید از ورقه های تولید شده نهایت استفاده را ببرید.

  • امنیت بالای دستگاه تولید سینی کابل

دستگاه تولید سینی کابل گالوانیزه به واسطه سیستم کنترل هوشمندی که دارد از امنیت بالایی برخوردار است. کافی است یک یا دو تکنسین اجرایی مسئولیت نظارت و همراهی دستگاه را برعهده بگیرد تا فرایند کار طبق برنامه ریزی دقیق انجام شود. آنچه که اهمیت دارد این است که بتوان راه اندازی صحیح و استانداردی برای این دستگاه در نظر گرفت.

معمولاً قدرت موتوری که برای آن تعبیه شده است حدود 15.5 کیلووات است. بنابراین آن بهره‌وری ایده آلی که برای شرکت های صنعتی مورد انتظار است به خوبی برآورده خواهد شد.برای نصب دستگاه تولید سینی کابل باید از شبکه برق رسانی 3 فاز استفاده شود.

از طرفی ولتاژ دستگاه حدود 380 ولت است و در صورت فراهم کردن منبع تغذیه کافی بازدهی فوق العاده خوبی خواهند داشت. از همه مهمتر برای کارکرد صحیح آن بهتر است یک سالن به نسبت بزرگ تدارک دیده شود تا بتوان مراحل تولید و انبار کردن قطعات را با نظم بالا انجام داد.

کاربردهای سینی کابل

  • مرتب سازی سیم ها

اولین کارایی که سینی کابل می تواند داشته باشد در خصوص مرتب کردن سیم و کابل ها است. با استفاده از سینی کابل ها می توانید ببینید که سیم ها به راحتی مرتب شده اند و این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد.

مراحل تولید سینی کابل

  • افزایش ایمنی سیم و کابل ها

زمانی که از سینی کابل ها استفاده کنید، متوجه می شوید که سیم ها و کابل ها دارای ایمنی بیشتری هستند. این موضوع به دلیل جلوگیری از جویده شدن سیم ها توسط جوندگان، جلوگیری از برخورد اشیا در محیط های کارگاهی با کابل ها و پارگی آن ها و… می شود.

  • افزایش تبادل هوا

مورد و نکته بعدی در خصوص افزایش میزان هوایی است که بین محیط خارجی و سیم ها رد و بدل می شود. سیم و کابل ها غالبا به دلیل عبور دائمی جریان برق می توانند حرارت زیادی را تولید کنند. همین موضوع باعث می شود تا این حرارت ایجاد شده سبب آتش سوزی شود.

سینی کابل هایی که دارای منافذ هستند، هوای بیرون  هوای اطراف کابل ها را جابجا کرده و از این طریق سبب خنک شدن کابل ها می شوند.

  • مشخصات فنی دستگاه تولید سینی کابل

  • دستگاه تولید سینی کابل قابلیت آن را دارد که ورق های با عرض 100 میلیمتر تا 600 میلیمتر را پشتیبانی کند. البته برخی از مدل های آن می‌توانند ابعاد بیشتر از این ورقه های استیل را بپذیرند.
  • این ماشین آلات قدرت آن را دارند که به ازای هر دقیقه حدود 10 تا 15 متر به آماده سازی سینی های کابل بپردازند.
  • به صورت مقطعی تشکیل شده از 20 ایستگاه شکل دهی برای ورقه های فولادی هستند.
  • جنس غلتک این دستگاه ساخته شده از با کیفیت ترین فلزات کروم آبکاری شده است. این غلتک‌ها سختی و مقاومت بالایی دارند.
  • متریال شفت دستگاه فولاد کربنی با چگالی بالا است.
  • تمام فرایندهای برش از طریق سیستم هیدرولیک انجام می‌شود.
  • جنس چاقوی برش یا کاتر دستگاه فوق العاده سخت است و در مراحل کار دچار شکستگی و خوردگی نمی شود.
  • مقدار قدرت ایستگاه های هیدرولیک دستگاه تولید سینی کابل تا 7.5 کیلووات نیز می‌رسد. البته برخی از برندهای آن نیز دارای قدرت هیدرولیک بیشتری هستند.
  • تمام اجزای دستگاه تولیدکننده سینی کابل توسط سیستم plc کنترل می‌شود.
  • برخی از مدل های آن دارای صفحه نمایش لمسی هستند که با این امتیاز کنترل دستگاه راحت تر می‌شود.
  • دقت و ظرافت بالای دستگاه تولید سینی کابل

دستگاه تولید سینی کابل مراحل برش کاری و همچنین خمکاری ورق های گالوانیزه را به گونه ای انجام می‌دهد که کابل های برق با امنیت بالا بدون آن که دچار آسیب شوند بر روی سطح مقطع سینی قرار بگیرند.

همانطور که می‌دانید فلزات در زمان ماشین کاری ممکن است دچار خوردگی و تیزی شوند که همین عاملی خواهد بود تا کابل هایی که دارای غشای پلیمری هستند صدمه ببینند.

به همین دلیل دستگاه‌ِها با دقت و ظرافت بالایی عملیات خمکاری را بدون پلیس های چسبیدهِ به سطح انجام می‌دهد. لذا یک صفحه سینی کاملا صیقلی و صاف خواهید داشت. همچنین صاف بودن لبه های سینی باعث می‌شود تا تکنسین های اجرایی در زمان کار و نصب سینی‌ها ایمنی و راحتی بالایی داشته باشند.

کلام پایانی

در کیفیت نهایی سینی کابل ها علاوه بر آن که مراحل و پروسه تولید این محصولات اهمیت دارد، متریال اولیه، دمای مورد نظر در تولید محصول و عوامل دیگری نیز دخیل هستند. اگر دوست دارید محصولاتی را خریداری کنید که بیشترین و بالاترین کیفیت ها را داشته باشند، حتما بدانید که برخی از کارخانه ها و کارگاه ها در این زمینه بیشترین کارایی را می توانند داشته باشند و باکیفیت ترین محصولات را تولید می کنند.

به همین خاطر در زمان خرید نیز بهتر است به سراغ این دسته از مراکز بروید. در صورتی که نیاز به راهنمایی و اطلاعات بیشتری داشتید، می توانید به وبسایت ما مراجعه کنید و یا با کارشناسان بخش فروش صنایع سینی کابل پیشگام تماس حاصل نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *